lørdag 3. mars 2012

I år ruller jeg våren inn

Mitt nye fartsvidunder og vårvenn

Fornøyd Max og Linus på tur
 I år skal jeg oppdage våren fra sykkelsete.
 Jeg skal se og lukte den.
 Kanskje smake på den.
 Kjenne siste rest av vinter bite meg rød i kinna.
 Se hvitveisen brøyte seg vei gjennom jordskorpa.
 Strekke seg mot en vårblå himmel.
 Kjenne sola varme og se at dagene blir lengre og lengre.
 Rulle gjennom fuglekvitter
 Lukten av at noen har fyrt opp den siste resten av vinterveden.
 Eller kjøttkaker.
 Noens middag.
Det er som om sansene åpner seg mens jeg fyker av gårde på min splitter nye sykkel.
Jeg har alltid elsket det. Savnet det dessto mer når muligheten ikke har vært der. Nå er den her igjen. Muligheten  og gleden.
I dag rullet vi ut av garasjen. Fire av oss. På tre sykler. Linus i setet bak. Hvinende og full av latter over at farten ble høyere og høyere.
Til å begynne med var han redd.
Vi måtte trille.
Nå er frykten for fart overvunnet og han vil fortere frem.
I enden av veien venter is!
Vi kan ikke komme fort nok frem.

Mmmm for is
Max koser seg med årets første softis






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar