søndag 19. februar 2012

Forandring fryder på både den ene og andre måten


Det går mot vår og det klør i interiørfinga mine… Det gjør det stort sett hele året men det er ikke ofte jeg gjør de store forandringene. Jeg flytter om på ting på de åpne kjøkkenhyllene, investerer i et nytt kjøkkenservice eller jeg kjøper blomster og et nytt putetrekk. Nå derimot har jeg funnet ut at jeg skal gjøre om HELE tv stua. Inspirert av IKEAs små rom løsninger. Ikke det at rommet er lite, men det trengs en fornying og å se på de små filmene som kjøpesenteret legger ut på nettsiden sin får en jammen til å tenke nytt. Nå skal sofaen som har blitt nedliggi og nedsitti i flere år byttes ut med sjeselonger. Hele fire stykker skal jeg kjøpe. Det flotte med dem er at man kan flytte dem rundt. De kan stå sammen når hele familien på fem skal se tv sammen eller de kan møbleres rundt et bord når gjester vil sitte et annet sted enn ved spisebordet. Men en ting leder ofte til noe mer. Tv må flyttes og for at jeg skal slippe å gjøre noe med den ene bildeveggen min må jeg sørge for å finne et tv møbel som er lavt nok. Bordet er funnet og planen er klar- nå må vi bare sørge for barnevakt sånn at mor og far kan dra på IKEA alene.
Neste helg skal jeg ligge i en sjeselong foran tv og se «Hver gang vi møtes». Det er fortsatt noen programmer igjen med flotte artister. Og med suksessen forventer jeg en sesong nummer to, minst! Men hvem vil jeg se der, hvilke artister vil jeg høre tolke hverandres sanger? Det er et vanskelig valg for jeg syns det er viktig at de er like, men forskjellige. Den største opplevelsen så langt har vært rapperen Vinni og hans «Sommerfugl i vinterland». Han er annerledes enn de andre deltagerne og trengs virkelig for at programmet skal bli det det er. For meg er Jahn Teigen selvskreven. Som motvekt Ravi. Kurt Nilsen hadde vært flott for han er så blid og likevel ydmyk og vanlig. Samtidig hadde det vært flott med Bjørn Eidsvåg av samme grunn som Nilsen. Da mangler jeg tre. De tre som er vanskeligst… Men jeg ønsker meg Wenche Myhre- Svenskenes svar på Lill Babs. Hun var nemlig med da svenskene laget program. Marith Larsen og Unni Wilhelmsen. Som reserve Simone fra De Sound. Hun tror jeg kan briljere med de fleste. Aller mest ser jeg frem til Jahn Teigen tolke Ravi med «Ut av meg sjæl opplevelse», eller Wenche Myhre synge Dødssøt av samme rapper.  Og hva ville Ravi har gjort med Bjørn Eidsvågs «Bare en mann»? eller Myhres «Jeg vil være ung»? Jeg skal uansett innta en nyinnkjøpt sjeselong og bivåne det hele enten det blir den ene eller den andre artisten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar